Посібник з історії рідного краю, розвиток критичного мислення

Автор:

ПІБ:
Савко Оксана Володимирівна
Область:
Закарпатська
Місце роботи:
Великоберезнянська гімназія
Контакти:
[email protected]
У конкурсі “Умію вчити”:
"золотий" переможець

Характеристика:

Уміти: вчити
Категорія: інноваційний досвід
Тема: компетентності ХХІ ст.
Освітній рівень: середня школа
Цілі: вивчити новий матеріал, формувати уміння, навички, компетенції, узагальнити й систематизувати вивчене, оцінити навчальні досягнення
Ключові компетентності: екологія і здоров'я, природничі науки і технології, соціальність
Наскрізні вміння: критичне мислення
Інструменти: підручник / посібник / словник / хрестоматія/ довідник / енциклопедія, крейдова дошка / фліпчарт / ватман, робочі аркуші / роздаткові матеріали для опрацювання, інтернет-ресурси, проектор і комп'ютер учителя / телевізор / документ-камера, інтерактивна дошка


 Сутність досвіду

Опис

Текст від автора:

Навчально-методичний посібник “Практичні заняття з історії рідного краю: інноваційний вимір містить практичні розробки уроків з історії рідного краю від 5 по 11 клас. Вони супроводжуються коментарем щодо їх планування та використання стратегії критичного мислення. Різноманітні варіанти структурування практичних уроків з історії рідного краю допоможуть учителеві змотивувати навчальну діяльність учнів, актуалізувати опорні знання, сформувати ключові компетентності, емоційно-ціннісні орієнтації, свідоме громадянське мислення.

За основу системи завдань і запитань для проведення уроків історії рідного краю узято стратегії критичного мислення. Матеріали розташовані відповідно до тем курсу «Історія України». Кожна розробка містить посилання на історичні та інформаційні джерела, які можуть бути використані вчителем не тільки під час проведення практичних занять, а й у позакласній роботі з історії рідного краю в цілому. Для вчителів історії загальноосвітніх навчальних закладів, керівників гуртків позашкільних навчальних закладів.

Методичні розробки неоднорозово публікувалися в науково-методичному журналі “Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання” (№11/2015; №8/2016; № 12/2016; № 1-2/2017)


Що в цьому досвіді є інноваційним?

Текст від автора:

У буття простеньке правило: життя – це рух, і рух – це життя. Нові горизонти завжди здаються нам великими труднощами просто тому, що їхнє підкорення нам невідоме. Але навіть найскладніший маршрут починається з першого кроку. Цього року я досягла фінішної прямої: досконало навчилася викоритовувати технологію критичного мислення на власних уроках. Я навчила учнів працювати на уроці на рівні партнерства “учитель – учень”! Наш старт змусив рухатися вперед, надихнув на зміну власної позиції. Проте кінцевий результат виправдав зусилля: мій учень – це сучасна людиа, здатна висловлювати власну точку зору, аргументува її; учень, який не боїться виловитись, учень який вміє критично мислити!


Посилання на матеріали

  Посібник “Практичні заняття з історії рідного краю: інноваційний вимір”

  Формування критичного мислення на уроках історії

  Творче Портфоліо

 Рекомендовані міні-курси

Добірка міні-курсів, які допоможуть перейняти цей досвід.

Наразі рекомендованих міні-курсів немає
10 Comment threads
7 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
10 Comment authors
Марія КозирЯна КостилєваСвітлана КострецьІван ІвановНаталія Москаленко Recent comment authors
  Підписатися  
спочатку нові спочатку старі спочатку популярні
Підписатися на
Юлія Рохман

Критичне мислення потрібно розвивати на різних предметах.

Оксана Коваленко

І не тільки. Протягом всього життя потрібно мислити критично.
Моя улюблена фраза Декарта “Подвергай все сомнению! “

Юлія Рохман

Гарна фраза)))

Яна Костилєва

Згодна повністю, бо всеж таки наші учні не можуть підходити критично, навіть до навколишніх ситуацій(((

Тетяна Кисленко

Шкода, що посібник не відкривається (((((

Оксана Коваленко

Посібник не можу відкрити.

Юлія Рохман

А у мене відкрився. Можливо вже помилку виправили.

Оксана Коваленко

Так, вже і в мене відкривається?

Ольга Добровольська

Посібник дуже змістовний і цікавий, багато практичного матеріалу, чудові уроки.

Олена Здітовецька

Дуже цікавий посібник, інноваційний піжхід до вивчення теми.

Юлія Рохман

Згідна, є що почитати.

Наталія Москаленко

Цікавий посібник.

Світлана Кострець

Цікавий матеріал! Особливо для вчителів історії. Порекомендую колегам!

Яна Костилєва

Теж хочу посмакувати матеріалом на своєму ШМК)

Яна Костилєва

Змістовний матеріал, дякую автору. Працюю в початковій школі, але ж треба застосовувати критичне мислення, тому обовязково все інтерпретую у свою галузь)

Марія Козир

Дуже цікавий матеріал. Чудові розробки.