Як організувати змішане навчання

Опис:

Подано основні теоретичні відомості про моделі змішаного навчання й особливості їх організації, покрокові інструкції щодо впровадження моделей “Перевернутий клас” і “Станційна ротація”.

Характеристика:

Уміти: вчити
Категорія: практичні поради
Тема: змішане навчання
Освітній рівень: початкова школа, середня школа, професійно-технічна освіта, вища освіта, післядипломна освіта, позашкільна освіта
Цілі: вивчити новий матеріал, формувати уміння, навички, компетенції, узагальнити й систематизувати вивчене, оцінити навчальні досягнення
Ключові компетентності: навчання впродовж життя


   Що радимо

“5 китів” змішаного навчання:

  • Персоналізація (урахування потреб кожного учня)
  • Майстерність, як у кунг-фу (рух вперед не за графіком, а за готовністю)
  • Чіткість і зрозумілість вимог, строків
  • Компетенції учня, які базуються на самоорганізації та самоосвіті
  • Тісні людські стосунки, спільна робота

Моделі змішаного навчання:

  • Перевернутий клас (нова тема вдома, а в аудиторії – домашнє завдання)
  • Станційна ротація (робота в групах, частково без учителя, з ротацією по “станціях” кожні 10-15 хв.)
  • Лабораторна ротація (на частину заняття йдемо в інше приміщення, наприклад комп. клас)
  • Гнучка модель (як придумаєте, так і буде)

Інструкції з упровадження – в презентації.

   Презентація

У презентації містяться практичні поради, покрокові інструкції, розглядаються найважчі та найважливіші моменти теми.

Цей матеріал має обмеження.

Щоб побачити, відкрийте платний доступ до будь-якого з рекомендованих міні-курсів.

 Рекомендовані міні-курси

Добірка міні-курсів, які допоможуть застосувати поради на практиці:

23 Comment threads
18 Thread replies
6 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
18 Comment authors
Татьяна АндриевскаяЛюдмила СоваGalina OkhotnikValery VoronovIryna Pakhomova Recent comment authors
  Підписатися  
спочатку нові спочатку старі спочатку популярні
Підписатися на
Ніна Жук

“технологія, яка вимагає від учня ініціативності, а від вчителя й батьків – переусвідомлення сутності освіти. ” Батьків переконати дуже важко! Вони не хочуть “переусвідомлюватися”

Оксана Коваленко

Стереотипи міняти важко,але можливо. Спробувала такий вид роботи. Проблеми виникали перші 2 уроки. До кінця теми учні адаптувалися і батьки також.

Юлія Рохман

Так, головне заставити себе змінитися)

Людмила Гунько

Якщо цікаво буде дітям, батьки підтримають завжди

Ольга Бузницька

повністю погоджуюсь

Людмила Гунько

І змусити їх змінитися ми не зможемо, тільки самоусвідомлення

Valery Voronov

Будь-яке навчання вимагає ініціативи та прикладання зусиль

Ольга Бузницька

Лякає пасивність батьків, вони перекладають всю відповідальність за виховання своїх дітей на плечі вчителя, і “переусвідомлення”- досить важка справа, хоча й вчителю з досвідом також важкувато виходити із зону комфорта та змінюватись…Але, нічого неможливого немає)

Алла В'язовік

Сучасному вчителю важкувато, але цікаво “виходити з зони комфорту”. Дійсно проблема перш за все полягає в тому, що ми готові змінюватися, вчитись. А отбатьки дітей лише вимагають від вчителя, а підтримувати його не всі готові. Але будьмо оптимістами.

Юлія Рохман

Надіємось на позитивні зміни.

Оксана Бабенко

Методом “спроб та помилок” проводила кілька уроків за моделлю перевернутого класу. Якщо матеріал підготовлений для учнів в доступній формі та з невеликим обємом то 80%-90% учнів працюють і потім робота на уроці зовсім змінюється, більше встигаємо. Але є проблема в підготовці матеріалів. Багато займає часу.

Оксана Коваленко

Готуючи такий урок, учителю доведеться більше часу витрачати на підготовку, але він стає єфективнішим. Є достатньо часу на розвя’зок складніших задач і вправ.

Ольга Бузницька

Вчителю, який має по 3 підготовки до уроків на день, на кожен урок просто фізично не вистачає часу, адже після школи, а якщо вчитель працює “на повну”, потрібен як моральний, так і фізичний відпочинок. Домашня робота, піклування про домашніх – це також частина щоденного часу. Для підготвки нестнадартного уроку потрібно 2-4 години – мінімум та час для усвідомлення та корекції уроку….а уроків завтра 3…Не говоримо про підготовку до олміпіад (міських-обласних), МАНів, конкурсів….Де брати час? Не плачусь, констатую, вчительська праця досить важка і об’ємна, і те навантаження, яке є зараз – досить велике, а іноді – непосильне для якісної роботи(

Алла В'язовік

Повністю з вами погоджуюсь. А буває, що потрібно підготувати і п’ять уроків. І тоді підготовка триває до 00:00 годин. Тому дуже важливо, щоб вона спрацювала. І дуже хочеш отримувати нові знання, вдосконалюватись, а часу… не вистачає.

Юлія Рохман

Пробувала вводити елементи такої технології. Давала учням завдання в групах наперед, вони готувалися і виступали в ролі вчителя перед класом. Дітям було цікаво.

Ольга Бузницька

Так, дітям подобається все новеньке, особливо, якщо вони розуміють та їм цікаво)

Ольга Бузницька

Урахування потреб кожного учня замість роботи на середнього учня – важлива складова, так, як і тісні людські стосунки

Алла В'язовік

На уроках активно використовую роботу в групах і парах із можливістю протягом уроку змінити групу або пару. Спрацьовує. Учні працюють продуктивніше, жвавіше. Але потрібно враховувати особливості учнівського колективу. Лабораторна ротація інколи відбувається організацією роботи парі в іншому кабінеті, на останній парті або в рекреації. Спочатку було боязно: коли вчитель не бачить, не контролює – діти не навчаються. Брехня. Головне вдало підібрати пари. Працую ефективно.

Юлія Рохман

так робота в парах спрацьовує добре.

Алла В'язовік

Цікаво пройти міні-курс з данної теми, щоб удосконалити вміння та набути нові.

Алла Бондарь

Нині особливо гостро постає проблема пошуку внутрішніх резервів підвищення результативності навчання. Змішане навчання знаходить втілення у практику роботи школи.

Ольга Бузницька

Тільки у спільній роботі вчителів та батьків буде результат. Це – важливо – “переусвідомлення” та “перебудова”

Людмила Гунько

Це буде тоді, коли діти змінять своє відношення до навчання.

Юлія Рохман

Щоб змінили відношення до навчання діти, потрібно, щоб його спочатку змінили батьки.

Елена Кирдан

Батьки тільки і твердять,що дітей повині вчити на уроках і менше задавати домашньої роботи.

Юлія Рохман

так

Galina Okhotnik
Людмила Козубай

“Все нове – добре забуте старе”. Так, частково зрозуміло, можна говорити і про “змішане навчання”: перевернутий клас – випереджувальні домашні навчання; станційна ротація – подорож із зупинками-станціями; лабораторна ротація – перехід в майстерню, вихід на природу. На цю думку мене наштовхнули вчителі з великим педагогічним стажем. Сьогодні просто більше інформації та технічних можливостей, а підготовка до таких уроків завжди вимагає від вчителя чіткого, продуманого плану та цікавого сценарію, і, звичайно більше часу. Але “дорогу осилит идущий”! Всім творчого натхення, великого бажання та вмотивованих учнів.

Galina Okhotnik

Повністю погоджуюсь з Вами. Схожі моделі ми вже використовували, тільки називались вони по-іншому.

Людмила Гунько

Важко працювати, коли більшість змін не визнають

Svitlana Похвата

Головне, щоб визнавали учні. Як на мене, то батькам головне – результат – оцінка. А як ми будемо її ставити, їх не цікавить.

Оксана Бабенко

Дякую за “5 китів” змішаного навчання. Але хотілося б побачити рекомендовані міні-курси. Чекаємо.

Марина Кисіль

Не один раз проводила уроки за моделлю “Станційна ротація”.Почала з 2 класу.Спочатку в кожній групі були помічники-батьки.Це був урок економіки. Дітям так сподобалась робота в групах! Вони навчились слухати один одного,ПОВАЖАТИ думку іншого та ЧУТИ іншого. Переваг-велика кількість. А батьки були в якому захваті!

Людмила Скорик

Сподобались моделі змішаного навчання

Iryna Pakhomova

Як “цеглинка” змішаного навчання я використовую сторінку на fb. Декілька слів про мене. Я фізик за освітою. 5 років працювала у школі (вчитель фізики та астрономії), закінчила аспірантуру ХНУ імені В.Н. Каразіна, зараз працюю доцентом ХНУ імені В.Н. Каразіна фізичного факультету кафедри фізики кристалів (тематика – Дислокаційна теорія міцності і пластичності). Хобі: англійська мова, STEAM- education, blending learning, e-learning (Moodle). Сторінку на fb створено для дітей та батьків, які відвідують гурток “Science around us” у позашкільний час. Сторінку використовую для анонсів, on-line завдань, цікавих ресурсів, дискусійного майданчика ідей. Я не можу сказати, що все працює ідеально, але крок за кроком… Дивитись більше »

Galina Okhotnik

Чудова ідея. З часом така сторінка стане незамінною у наданні інформації

Iryna Pakhomova

Так, дякую. Сторінка та очні зустрічі роблять процес навчання майже неперервним.

Galina Okhotnik

Моделі змішаного навчання для впровадження стануть у нагоді. Дякую.

Людмила Сова

Найважче з усього-самоусвідомлення учнем необхідності здобуття знань та вдосконалення навичок.Якщо це є,то робота вчителю в радість.

Татьяна Андриевская

дає можливість кожному проявити себе

Татьяна Андриевская

продумано