10 освітніх трендів: поради з упровадження

Опис:

Перераховано тренди, які визначають освіту сьогодення й майбутнього та які задовольняють потреби ринку праці. Подано практичні поради: з чого почати, як готувати учнів до майбутнього.

Характеристика:

Уміти: вчити
Категорія: практичні поради
Тема: тренди в освіті
Освітній рівень: дошкільна освіта, початкова школа, середня школа, професійно-технічна освіта, вища освіта, післядипломна освіта, позашкільна освіта
Цілі: вивчити новий матеріал, формувати уміння, навички, компетенції, узагальнити й систематизувати вивчене, оцінити навчальні досягнення
Ключові компетентності: математична грамотність, культура, екологія і здоров'я, навчання впродовж життя, іноземні мови, природничі науки і технології, цифрова грамотність, підприємливість, рідна та державна мови, соціальність
Наскрізні вміння: читати, доносити думку, критичне мислення, логічний захист позиції, ініціативність, проблеми, ризики і рішення, емоційний інтелект, робота в команді, творчість


   Що радимо

Освітні тренди:

 

Зміна ролі вчителя (помічник)  та учня (ініціативний дослідник)

Вчитель – не джерело знань, а посередник між інформацією та учнем. Учень – не виконавець завдань, а ініціатор самостійного навчання.

 

Персоналізація, адаптивне навчання

Урахування індивідуальних потреб і можливостей учня (вік, інтереси, стиль навчання, готовність, IQ, фізичні можливості, таланти, наявні ресурси). В онлайн-навчанні – автоматичне підлаштування складності завдань і теоретичних матеріалів під рівень учня

 

Гейміфікація

Включення учня у навчання за допомогою ігрових елементів (взаємодія, заохочення, змагання, емоційність)

 

Формуюче оцінювання

Оцінювання як інструмент навчання й розвитку, відбувається до початку, впродовж і в кінці навчання. Учні оцінюють самі себе та одне одного.

 

M-learning, BYOD

Якщо в закладі є WiFi, учні можуть навчатись з власними гаджетами як на уроках, так і вдома, індивідуально або спільно з іншими.

 

STREAM, мейкерство

STREAM: Science, Technology, Reading+WRiting Engineering, Arts, and Mathematics (інтеграція: природничі науки, технологія, читання + письмо, інжиніринг, мистецтво, математика. Мейкерство – майстрування, винаходи.

 

Педагогічний дизайн приміщень, СОУП

Приміщення має налаштовувати на навчання, кожний куток має бути «живим» і дієвим. СОУП – створення відкритого простору для самостійного навчання, відпочинку, спілкування (як коворкінг).

 

Медіаграмотність, критичне мислення

Уміння шукати, сприймати та адекватно оцінювати інформацію, визначати власну позицію, аргументувати її.

 

Віддалена колаборація

Підготовка учнів до вимог ринку праці. Розвиток умінь працювати в команді віддалено, опанування відповідними інструментами.

 

Змішане навчання (Blended learning)

Персоналізоване усвідомлене навчання не тільки в аудиторії, а й у будь-якому місці, у будь-який час у будь-яких форматах відповідно до потреб учня.

 

Поради щодо практичної реалізації цих трендів дивіться в презентації.

   Презентація

У презентації містяться практичні поради, покрокові інструкції, розглядаються найважчі та найважливіші моменти теми.

Цей матеріал має обмеження.

Щоб побачити, відкрийте платний доступ до будь-якого з рекомендованих міні-курсів.

 Рекомендовані міні-курси

Добірка міні-курсів, які допоможуть застосувати поради на практиці:

27 Comment threads
5 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
27 Comment authors
Irina БакаленкоMariya SavyanenkoАнастасія ЖеребкінаValery VoronovОля Носова Recent comment authors
  Підписатися  
спочатку нові спочатку старі спочатку популярні
Підписатися на
Юлія Рохман

Медіаграмотність і критичне мислення дійсно потрібне кожному у сучасному світі.

Володимир Семеняк

Повністю з Вами згодний.

Людмила Гунько

Сьогодні і ми вчимося у наших дітей

Юлія Рохман

Іноді дивуєшся, звідки вони беруть інформацію. Сучасні діти досить креативні.

Світлана Кострець

Кожний сучасний учитель має орієнтуватися в освітніх трендах, без цього ніякі зміни не можливі.

Яна Костилєва

Згодна з вами, але на жаль, знають багато, а використовують одиниці. Думаю, що саме в цьому проблема.

Alina Dmitruk

Мало знати, треба робити! Недавно побачила вислів, щось на зразок: “Якщо я сьогодні буду робити те, що ніхто не хоче, то завтра буду вміти те, що ніхто не вміє”.

Тетяна Добровольська

Новий час вимагає, нових знань.

Анастасія Надвідна

Коли вчитель “в тренді”, то результати учнів значно кращі. Школа має готувати до життя в реальному світі.

Марта Павлишин

Про сучасних школярів часто говорять як про покоління Z – таких, що зростали в період широкого розповсюдження цифрових технологій, глобалізації та нескінченних інформаційних потоків. Їм притаманне так зване кліпове мислення. Тому тільки креативний вчитель, який сам надзвичайно захоплений предметом (настрій передається дітям!) і який постійно вдосконалює свої знання і вчиться новим підходам до викладання, зможе зробити навчальний процес динамічним І цікавим для учнів.

Людмила Скорик

Багато чого з цього робили ми і раніше. Тільки називається тепер іншими термінами.

Galina Okhotnik

Досить актуальна тема для сучасного вчителя

Людмила Сова

Покоління Z спонукає вчитися всіх,хто їх оточує. Тому,якщо ми хочемо бути їм помічниками,то і самі повинні йти в ногу з часом. Навчання стає взаємонавчанням між вчителем та учнем.

Наталія Мамзенко

Педагогічний дизайн приміщень) У минулому році задумалася над створення “Зони комфортного навчання” і таки створила дещо) Все мені не подобалося слово “зона”, воно ніби обмежувало мене і учнів. Заміню на слово “Простір”) + гейміфікація, вже декілька років практикую у тій чи іншій мірі).

Світлана Петрунчак

Треба іти в ногу з часом

Олена Зайцева

Дякую за практичні поради!

Оля Носова

Дякую! Багато інформації. А презентацію завантажити можна?

Раїса Озеранська

В нижньому правому кутку презентації в одній з іконок є вкладка скачати копію. Бажаю успіхів.

Оля Носова

Дякую!

Elena Boginena

Дякую, дійсно результатом навчання повинна стати особистість конкурентоспроможна на ринку праці.

Olga Mikhailyuk

Дякую, із задоволенням прочитала.

Ніна Жук

Багато з цього вже використовую. Треба рухатися далі.

Ольга Скрипченко

Коротко та ясно про головні нововведення! На жаль, не в усіх школах є технічні умови до впровадження деяких трендів.

Galina Okhotnik

Дякую за корисні поради

Раїса Озеранська

Сподобалась ідея пограти вчителю в онлайн-ігри, які є популярними серед школярів для запозичення цікавих розвивальних моментів та вроваджувати ці ігрові ефекти на своїх уроках.

Іванна Хіміч

Вчімся разом з нашими учнями!

Ксения Линок

Дуже цікаво та корисно. Час змінюється – змінюються тренди. Необхідно бути завжди в курсі.

Valery Voronov

Непогані поради, деякими ідеями вже давно користують, до чогось дійшов інтуїтивно. Предмет “інформатика” стимулює до цього.

Анастасія Жеребкіна

Гарні поради,скористуюсь.
Шкода,що у селах інтернет- ніякий та й смартфони в одиниць.

Mariya Savyanenko

актуально

Mariya Savyanenko

хочу працювати у змішаному навчанні. Є бажання у цьому році спробувати більш системно

Irina Бакаленко

Корисний матеріал. Сучасний учитель сьогодні є провідником своїх учнів у країну знань, а отже, повинен бути в курсі усіх новітніх технологій. Практичний досвід використання деяких технологій підтверджують їх ефективність, а також підвищують зацікавленість та мотивованість студентів у вивченні предметів