Наталія Білокінь уміє розвивати життєві навички за допомогою тренінгових вправ

Автор: Наталія Білокінь
Тематичний напрям: НУШ
Цільова аудиторія: учні початкових класів
Дата публікації: 19.11.2020
Читачів: 91

Опис

Поділюся великою таємницею – не існує людей, які мали б від народження «слабку» пам’ять. Причиною того, що інформація не запам’ятовується може бути невміння користуватися своєю пам’яттю або небажання її тренувати. Володіти мистецтвом запам'ятовування не завадить нікому. Існує багато прийомів і способів, що дозволяють збільшити обсяг пам'яті шляхом утворення штучних асоціацій. Вам цікаво як процес запам'ятовування перетворити на гру? Ознайомлення з технологією, якою користувалися в усі часи для навчання та саморозвитку, відкриє деякі таємниці нашого мозку.
Ейдетика — освітня технологія, яка дає інструменти для розвитку, тренування пам’яті на основі образного мислення. «Eidos» в перекладі з грецької мови — яскравий образ. Головним інструментом ейдетики є робота з асоціаціями. Асоціація (лат. associo — з’єдную, зв’язую) — поняття, що виникає при згадуванні іншого.
Ейдетизм — це різновид образної пам’яті, пов’язаний з умінням бачити предмет, який вже зник з поля зору. Саме дітям молодшого шкільного віку властивий цей психологічний процес. Дуже часто діти можуть втрачати інтерес до навчання або постійно перевтомлюватись і через це бути неуважними, почуватися виснаженими. Але цього можна уникнути, якщо в навчанні спиратися на психологічні особливості сприйняття, властиві віку молодших школярів. Діти сприймають та запам’ятовують інформацію через світ образів, краще запам’ятовують конкретні предмети, обличчя, факти, кольори, події. Часто зустрічала дітей, які не можуть запам'ятати елементарне правило зі шкільної програми, але безпомилково цитують діалоги з улюблених мультиків. Отже, потрібно спрямовувати дитину на використання своєї уяви, а не примушувати зубрити потрібну інформацію. В цьому допоможе ейдетика, основна формула якої: уява + позитивні емоції = секрет успішного навчання. Позитивні емоції — невід’ємний компонент. Адже коли людина знаходиться в стані радісної, позитивної напруги, в її організмі виробляється природний стимулятор ендорфін, який сприяє підвищенню імунітету і працездатності.
Методів ейдетики (мнемотехніки) багато і відомі вони вже досить давно. Я користуюся наробками практиків у цій сфері:
- Євгена Всеволодовича Антощука - засновника Української школи ейдетики «Мнемозина», інструктора-методиста, автора базової програми «Метод невербальних асоціацій»;
- Геннадія Анатолійовича Чепурного - засновника центру освітніх технологій «Школа ейдотехніки», психолога, президента громадської організації «Асоціація розвитку творчої особистості «ВАРТО».
Найчастіше використовую в роботі з учнями початкових класів методи перетворення та підсилення інформації.
Перетворення – це метод первинної обробки інформації, який перетворює складну для сприйняття інформацію в зручну для ефективного відтворення.
Метод складається з таких прийомів: аналогія, піктограми, асоціації, трансформація, цифрообраз, неологізм…
Підсилення – це метод поліпшення ефективності сприймання, збереження та відтворення асоціативних зв’язків і образів, що були уже сформовані.
Метод складається з таких прийомів: візуалізація (оживлення), стереоефект (входження), емоційний акцент, колірний акцент, тлумачення…
Більш детальний опис технологій, практичні напрацювання, посилання на уроки з елементами ейдетики та презентація з детальним описом мнемотехнічних прийомів в прикріплених файлах.

Документ




(якщо документ не відображається, оновіть сторінку)

Коментарі


Notes for this entry
Коментарів немає

Щоб коментувати,