Методи й прийоми формувального оцінювання в школі
Ідеї, поради
- Оцінювання за рівнем досягнення цілей: Вчителі можуть використовувати цей метод, щоб оцінити, наскільки добре учень досяг цілей. Наприклад, якщо метою є написання твору, то оцінювання буде здійснюватися за здатністю учня написати такий твір згідно з вимогами теми.
- Самооцінювання: Цей метод полягає в тому, щоб учні оцінювали свої власні досягнення та успіхи. Вони можуть складати списки своїх досягнень та порівнювати їх з попередніми результатами. Наприклад, учень може оцінити свою здатність до розв'язання математичних задач.
- Оцінювання за зразками робіт: Вчителі можуть використовувати зразки робіт, щоб допомогти учням зрозуміти, як потрібно виконувати завдання. Вони можуть також порівнювати роботу учня зі зразковим виконанням завдання.
- Оцінювання порівнянням з іншими учнями: Цей метод полягає в тому, щоб порівнювати досягнення учня з іншими учнями. Наприклад, учитель може порівняти результати тестів різних учнів, щоб встановити, хто отримав найвищий бал.
- Оцінювання за допомогою портфоліо: Учні можуть збирати свої роботи в портфоліо, щоб продемонструвати свій розвиток і досягнення. Вчителі можуть оцінювати портфоліо учня, щоб зрозуміти, наскільки добре він розвивається в різних аспектах.
- Оцінювання за допомогою рефлексії: Учні можуть самостійно рефлексувати про свої досягнення та процес навчання. Вчителі можуть оцінювати рефлексії учнів і використовувати їх як джерело інформації для подальшого навчання.
- Оцінювання за допомогою тестів: Тести можуть допомогти вчителям оцінити рівень розуміння та засвоєння учнями певних тем. Вчителі можуть використовувати різні види тестів, наприклад, тест з вибором однієї правильної відповіді або тест на зіставлення.
- Оцінювання за допомогою асоціацій: Учні можуть створювати асоціації з вивченими термінами й поняттями, що допоможе їм краще запам'ятовувати й розуміти матеріал. Вчителі можуть оцінювати учнів за їх здатність до створення асоціацій та їх використання для запам'ятовування матеріалу.
- Оцінювання за допомогою інтерактивних методів: Учні можуть брати участь у різних інтерактивних методах, таких як дискусії, рольові ігри, взаємне оцінювання тощо. Вчителі можуть оцінювати учнів за їх участь і внесок у процес навчання з використанням критеріїв, встановлених заздалегідь.
- Оцінювання за допомогою проєкт: Учні можуть працювати над проєкт, які дозволяють їм застосовувати знання та навички, отримані під час навчання. Вчителі можуть оцінювати проєкт з використанням критеріїв, встановлених заздалегідь.
Корисні посилання
Курси підвищення кваліфікації
Курси на 4 або 30 год., які можна пройти коли завгодно (переглядайте матеріали безкоштовно або придбайте повний доступ з сертифікатом).Вебінари
Вебінари в записі можна пройти коли завгодно (переглядайте запис безкоштовно або придбайте повний доступ з сертифікатом).Розробки
Дидактичні розробки (придбайте і завантажте).Поділіться цією сторінкою з колегами
Поширте інформацію та отримайте 5 грн на бонусний рахунок (нарахується, якщо ви зареєстрований користувач, 1 раз на добу).Facebook Viber Telegram
Підпишіться на новини в Viber
Долучайтесь до Viber-каналу "Уміти вчити", у якому публікуються методичні матеріали та оголошення про нові курси, вебінари, розробки. Там немає спілкування, тож він не відволікатиме вас від роботи й відпочинку.
"База порад" - це каталог ідей, корисних посилань та рекомендацій з актуальних педагогічних тем, який допомагає вам знаходити нові ідеї та вирішувати методичні проблеми. Приємного використання!
Про авторське право та відповідальність: текст у цьому каталозі може бути створений людьми або нейромережами. Платформа "УМІТИ" не несе відповідальності за можливі неточності текстів, створених штучним інтелектом. Якщо, на вашу думку, слід відкорегувати вміст, напишіть нам.
Про авторське право та відповідальність: текст у цьому каталозі може бути створений людьми або нейромережами. Платформа "УМІТИ" не несе відповідальності за можливі неточності текстів, створених штучним інтелектом. Якщо, на вашу думку, слід відкорегувати вміст, напишіть нам.