Сьогодні о 18:00 Zoom-тренінг "Сучасні педагогічні можливості інтерактивних дошок і панелей"(зареєструватись)

Літературне «шістдесятництво». Василь Симоненко. Дмитро Павличко. Іван Драч. Микола Вінграновський. Григір Тютюнник

Зміст за програмою

Нова хвиля відродження української літератури на початку 1960-х років. «Шістдесятництво» як явище культурологічне й соціальне. Його зв’язок із дисидентським рухом. Ідейно-стильове розмаїття, тематична і формотворча новизна творчості «шістдесятників». Василь Симоненко «Задивляюсь у твої зіниці…», «Я…». Коротко про митця («витязь молодої української поезії»). Традиційність його лірики. Образ України, громадянський вибір поета («Задивляюсь у твої зіниці…»). Мотив самоствердження людини у складному сучасному світі, її самодостатність і самоцінність («Я...»). Інтимна лірика В. Симоненка («Ну, скажи, хіба не фантастично…», «Ікс плюс ігрек»). Роздуми над поезією митця та її мотивами.

Дмитро Павличко «Два кольори», «Я стужився, мила, за тобою…». Основні відомості про поета, перекладача. Основні мотиви його творів. Пісенна лірика, її популярність. Вірш «Два кольори», який став народною піснею. Національний колорит поетичних образів, роль антитези. Збірка любовної лірики «Таємниця твого обличчя». Використання фольклорних, персоніфікованих образів для передачі глибокого почуття кохання (*«Я стужився, мила, за тобою…»).

Іван Драч «Балада про соняшник». Невтомний шукач нового змісту і нової форми в поезії. Переосмислення жанру балади. «Балада про соняшник» – поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічність образів соняшника, сонця. Микола Вінграновський «У синьому небі я висіяв ліс». Коротко про поета, прозаїка, кіномитця. Учень О.Довженка. Вселюдські, національні мотиви крізь призму «інтимного самозосередження». Вируюча пристрасть, несподівана асоціативність, буйна фантазія, образна деталь його поезії. Інтимна лірика зб. «Цю жінку я люблю». Поезія про «вічну», одну-єдину любов, яка перемагає труднощі, долає час і простір. Глибокі любовні переживання ліричного героя, передані образною символікою, символічною кольористикою (синім кольором). Думки й відчуття, навіяні цим віршем. Григір Тютюнник «Три зозулі з поклоном». Коротко про письменника і його творчість. «Вічна» тема «любовного трикутника» в новітній інтерпретації. Образ любові як втілення високої християнської цінності, яка вивищує людину над прагматичною буденністю, очищає її душу. Зміщення часових площин як художній засіб. Роль художньої деталі в розкритті характеру, ідеї.

Дидактичні матеріали

Добірка теоретичних і практичних навчальних матеріалів з різних джерел.

Обмін ресурсами

Знаєте ще корисні ресурси з теми? Поділіться посиланням! За кожне отримаєте 20 грн на бонусний рахунок, а за декілька - грамоту. Це не обов'язково ваші власні матеріали: будь-що з відкритих джерел.


 Щоб додати ресурс, увійдіть / зареєструйтесь на сайті.
Тетяна Балюченко 26.01.2024, 11:25
Конспект уроку "Три зозулі з поклоном" Гр. Тютюнника
Посилання

Тетяна Балюченко 19.01.2024, 10:23
Презентація
Посилання

Тетяна Балюченко 15.01.2024, 11:45
Запропонований матеріал презентації допоможе формувати наступні ключові компетентності: уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності; емоційно-ціннісна - подати основні відомості про життєвий шлях Д. Павличка,охарактеризувати мотиви його творчості, пояснити популярність пісенної лірики поета; загальнокультурна – дотримуватися культури мовлення, удосконалювати вміння зв’язно висловлюватися в контексті змісту; діяльнісна – розвивати навички аналізу поетичного твору, виразного читання, емоційність учнів; есте­тичний смак, відчуття краси форми й змістової гли­бини поетичного образу; соціокультурна – формувати національну свідомість громадянина України.
Посилання

Тетяна Балюченко 12.01.2024, 11:48
Запропонований матеріал, викладений у презентації, допоможе формувати наступні ключові компетентності: уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності; емоційно-ціннісна - ознайомити старшокласників з найкращими зразками патріотичної, громадянської та філософської лірики; літературознавча – поглибити знання про такі поняття, як патріотична,громадянська та філософська лірика, сюжетний вірш; загальнокультурна – дотримуватися культури мовлення, удосконалювати вміння зв’язно висловлюватися в контексті змісту; діяльнісна – розвивати логічне й образне мислення, увагу, пам'ять, спостережливість, вміння робити висновки, узагальнення; навчити визначати мотиви лірики, розкривати високу національну свідомість В.Симоненка та стійку громадянську позицію його ліричного героя; соціокультурна – виховувати почуття любові до рідного краю.
Посилання

Терміни, поняття, явища

Тут ви бачите деякі терміни й поняття, пов'язані з цією темою або загалом з предметом. На сторінці кожного терміну ви побачите добірку ресурсів.



Картки вмінь

Видається офіційний сертифікат на 2 год.

Курси

З кожної цієї теми можете отримати сертифікат з зазначенням вашого предмету.

Поділіться цією сторінкою з колегами

Поширте інформацію та отримайте 5 грн на бонусний рахунок (нарахується, якщо ви зареєстрований користувач, 1 раз на добу).

  Viber  Telegram

Підпишіться на новини в Viber

Долучайтесь до Viber-каналу "Уміти вчити", у якому публікуються методичні матеріали та оголошення про нові курси, вебінари, розробки. Там немає спілкування, тож він не відволікатиме вас від роботи й відпочинку.

Зворотний зв'язок

Знайшли помилку, маєте запитання або скаргу?

"База ресурсів за класами й предметами" - це безкоштовний каталог Інтернет-джерел за класами, предметами й темами, який полегшує вашу щоденну роботу - підготовку до занять. Приємного використання!

Про авторське право та відповідальність: ми не перепубліковуємо жодного матеріалу, а лише подаємо посилання на першоджерела, де матеріали безпосередньо розміщені (як бібліографічний покажчик). Платформа "УМІТИ" не несе відповідальності за зміст і дотримання авторського права власниками сторонніх ресурсів. Якщо, на вашу думку, якесь посилання слід видалити з нашого каталогу, напишіть нам.