Читаємо
Зміст за програмою
Книжка як джерело задоволення і знань.
Назва книжки.
Елементи книжки: обкладинка, титульна сторінка, ілюстрації.
Мета читання (розважитися, отримати інформацію). Пошук у тексті необхідної інформації.
Вибіркове читання.
Художня і науково-популярна література, тексти із щоденного життя.
Структура тексту-розповіді: початок дії, розвиток дії, кінець дії.
Бібліотека як освітньо-культурний центр.
Науково-популярні тексти. Мета, тема, головна думка. Ключові слова. Головна і другорядна інформація в тексті. Довідкова література: словники, довідники, дитячі енциклопедії. Тематика науково-популярних текстів: «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» тощо.
Художні тексти. Малі фольклорні форми: загадки, скоромовки, прислів’я, приказки, ігровий фольклор, казки, пісні, легенди, міфи. Літературні казки й оповідання українських та іноземних авторів. Теми дитячого читання: пригоди, фантастика, сім’я, дружба, етичні проблеми, патріотизм, відданість, любов до рідного краю, Україна тощо.
Тексти зі щоденного життя. Анкети, електронна пошта, інструкції, запрошення, етикетки, листи приватні й офіційні, карти, кулінарні рецепти, оголошення тощо.
Аналіз художнього тексту. Місце і час подій, персонажі (вчинки, мотиви поведінки, думки, емоції), конфлікт або проблема, розвиток подій, розв’язка конфлікту. Тема, ідея художнього тексту. Роль заголовка. Зв’язок між заголовком і змістом тексту. Автор і оповідач. Аналіз вчинків персонажів (причини і наслідки). Виявлення власного ставлення до вчинків.
Стратегії вдумливого читання. Перед читанням (визначення мети читання, прогнозування змісту); під час читання (розуміння лексики, створення в уяві картин, які відповідають змісту, прогнозування розвитку подій, відповідь на запитання, поставлені перед читанням); після читання (зв’язок книжкових подій з подіями із власного життя, формування власного погляду на книжку).
Мова художнього твору. Діалоги, монологи, оповідач, засоби художньої виразності у тексті (порівняння, метафори тощо, без уведення термінів), пряме й переносне значення слів у художньому тексті. Слова і вирази, які характеризують персонажа, події. Вірш. Рима, ритм, настрій у вірші. Сила і тон голосу, темпоритм при читанні вірша. Емоційний вплив.
Інтерпретація художнього тексту. Виразне читання, драматизація, читання в ролях, творчий переказ, створення власного тексту за аналогією, його «модернізація», продовження тексту. Запитання до окремих абзаців і до тексту.
Емоційний вплив творів на читача. Опис настрою, почуттів, викликаних твором, порівняння їх із почуттями, викликаними подіями власного життя. Улюблений персонаж, улюблена частина твору.
Науково-популярні тексти. Мета, тема, головна думка. Ключові слова. Головна і другорядна інформація в тексті. Довідкова література: словники, довідники, дитячі енциклопедії. Тематика науково-популярних текстів: «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» тощо.
Художні тексти. Малі фольклорні форми: загадки, скоромовки, прислів’я, приказки, ігровий фольклор, казки, пісні, легенди, міфи. Літературні казки й оповідання українських та іноземних авторів. Теми дитячого читання: пригоди, фантастика, сім’я, дружба, етичні проблеми, патріотизм, відданість, любов до рідного краю, Україна тощо.
Тексти зі щоденного життя. Анкети, електронна пошта, інструкції, запрошення, етикетки, листи приватні й офіційні, карти, кулінарні рецепти, оголошення тощо.
Аналіз художнього тексту. Місце і час подій, персонажі (вчинки, мотиви поведінки, думки, емоції), конфлікт або проблема, розвиток подій, розв’язка конфлікту. Тема, ідея художнього тексту. Роль заголовка. Зв’язок між заголовком і змістом тексту. Автор і оповідач. Аналіз вчинків персонажів (причини і наслідки). Виявлення власного ставлення до вчинків.
Стратегії вдумливого читання. Перед читанням (визначення мети читання, прогнозування змісту); під час читання (розуміння лексики, створення в уяві картин, які відповідають змісту, прогнозування розвитку подій, відповідь на запитання, поставлені перед читанням); після читання (зв’язок книжкових подій з подіями із власного життя, формування власного погляду на книжку).
Мова художнього твору. Діалоги, монологи, оповідач, засоби художньої виразності у тексті (порівняння, метафори тощо, без уведення термінів), пряме й переносне значення слів у художньому тексті. Слова і вирази, які характеризують персонажа, події. Вірш. Рима, ритм, настрій у вірші. Сила і тон голосу, темпоритм при читанні вірша. Емоційний вплив.
Інтерпретація художнього тексту. Виразне читання, драматизація, читання в ролях, творчий переказ, створення власного тексту за аналогією, його «модернізація», продовження тексту. Запитання до окремих абзаців і до тексту.
Емоційний вплив творів на читача. Опис настрою, почуттів, викликаних твором, порівняння їх із почуттями, викликаними подіями власного життя. Улюблений персонаж, улюблена частина твору.
Відео
Добірка навчальних і демонстраційних відеороликів з різних джерел.
Дидактичні матеріали
Добірка теоретичних і практичних навчальних матеріалів з різних джерел.
Обмін ресурсами
Знаєте ще корисні ресурси з теми? Поділіться посиланням! За кожне отримаєте 20 грн на бонусний рахунок, а за декілька - грамоту. Це не обов'язково ваші власні матеріали: будь-що з відкритих джерел.
Щоб додати ресурс, увійдіть / зареєструйтесь на сайті. |
Жанна Кузьміна 07.04.2023, 18:20 Цікаві вправи для удосконалення читання. Трофименко Світлана Василівна Посилання Анастасія Візняк 29.10.2022, 10:24 Буква Ю. Позначення нею звукосполучення [йу] Посилання Анастасія Візняк 29.10.2022, 10:22 Буква Щ. Позначення нею звукосполучення [шч] Посилання Анастасія Візняк 29.10.2022, 10:12 П'єса-казка.Н.Осіпчук "Стрімкий, як вітер".Дія перша (3 клас).Візняк А.В. Посилання Анастасія Візняк 30.08.2022, 01:34 Читання. 2 клас. Узагальнення за розділом "Народні перлини для кожної дитини" Посилання Анастасія Візняк 30.08.2022, 01:33 Віра Паронова "Йде зима" ( 2клас) Посилання Анастасія Візняк 30.08.2022, 01:31 М. Сингаївський "Білі черевички у зими" ( 2 клас) Посилання Анастасія Візняк 30.08.2022, 01:29 Читання.2 клас. Шотландська народна казка "Лисиця та яструб" Посилання Анастасія Візняк 30.08.2022, 01:26 Урок читання. 2 клас "Робота з дитячою книжкою. Дружба" Посилання |
Терміни, поняття, явища
Тут ви бачите деякі терміни й поняття, пов'язані з цією темою або загалом з предметом. На сторінці кожного терміну ви побачите добірку ресурсів.Картки вмінь
Видається офіційний сертифікат на 2 год.Курси
З кожної цієї теми можете отримати сертифікат з зазначенням вашого предмету.
Поділіться цією сторінкою з колегами
Поширте інформацію та отримайте 5 грн на бонусний рахунок (нарахується, якщо ви зареєстрований користувач, 1 раз на добу).Facebook Viber Telegram
Підпишіться на новини в Viber
Долучайтесь до Viber-каналу "Уміти вчити", у якому публікуються методичні матеріали та оголошення про нові курси, вебінари, розробки. Там немає спілкування, тож він не відволікатиме вас від роботи й відпочинку.
"База ресурсів за класами й предметами" - це безкоштовний каталог Інтернет-джерел за класами, предметами й темами, який полегшує вашу щоденну роботу - підготовку до занять. Приємного використання!
Про авторське право та відповідальність: ми не перепубліковуємо жодного матеріалу, а лише подаємо посилання на першоджерела, де матеріали безпосередньо розміщені (як бібліографічний покажчик). Платформа "УМІТИ" не несе відповідальності за зміст і дотримання авторського права власниками сторонніх ресурсів. Якщо, на вашу думку, якесь посилання слід видалити з нашого каталогу, напишіть нам.
Про авторське право та відповідальність: ми не перепубліковуємо жодного матеріалу, а лише подаємо посилання на першоджерела, де матеріали безпосередньо розміщені (як бібліографічний покажчик). Платформа "УМІТИ" не несе відповідальності за зміст і дотримання авторського права власниками сторонніх ресурсів. Якщо, на вашу думку, якесь посилання слід видалити з нашого каталогу, напишіть нам.